E-TWINNING PROJESİMİZ HAKKINDA


Geleneksel Çocuk Oyunlaarı Hakkında
Geleneksel Çocuk Oyunları: Tevfik Fikret Kurtcan İlkokulu’ndan Kültürlerarası Bir Eğitim Köprüsü
Tevfik Fikret Kurtcan İlkokulu olarak, öğrencilerimizin hem kültürel mirasla buluşmasını hem de dijital çağın becerileriyle gelişmesini hedefleyen uluslararası bir eTwinning projesine katılmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.
Kurucu Öğretmenimiz: Şehriban Ormancı
“Oyun Bizim Dilimiz” adlı bu proje, Tevfik Fikret Kurtcan İlkokulu İngilizce Öğretmeni ve Müdür Yardımcısı Şehriban Ormancı tarafından kurulmuştur. Projenin fikir aşamasından uygulamasına kadar tüm süreçlerinde aktif olarak yer alan Ormancı, aynı zamanda Türkiye tarafının lideridir.
Kurucu ortak olarak ise Romanya’dan Secondary School No. 1 Pantelimon öğretmeni Ana Maria Ologeanu projeye eşlik etmektedir.
Proje Üyeleri
Bu değerli çalışmada Türkiye ve Romanya’dan farklı okullar bir araya gelmiştir. Proje üyeleri şunlardır:
Tevfik Fikret Kurtcan İlkokulu (Türkiye) – Kurucu okul
Secondary School No. 1 Pantelimon (Romanya) – Kurucu ortak
Germen İlkokulu (Türkiye)
Karataş İlkokulu (Türkiye)
Primary School No. 3 Palanca (Romanya)
Okul müdürümüz Gülbahar GÖREN, proje sürecinde destekleyici ve yönlendirici bir rol üstlenmiş, öğrencilerimiz kültürlerarası oyunlar aracılığıyla zengin bir öğrenme deneyimi yaşamıştır.
Oyunla Öğrenen, Teknolojiyle Gelişen Nesiller
Geleneksel çocuk oyunlarının dijital çağın imkânlarıyla buluştuğu bu proje sayesinde öğrencilerimiz;
İş birliği yapma,
Kültürel değerlere duyarlılık kazanma,
Dijital araçları bilinçli kullanma,
Üretkenlik ve özgüven geliştirme
gibi çok yönlü beceriler edinmiştir.
Müdürümüz Gülbahar GÖREN’in Görüşü
“Tevfik Fikret Kurtcan İlkokulu olarak, bu projede yer almaktan ve öğrencilerimize böylesine kapsayıcı bir deneyim sunmaktan gurur duyuyoruz. Oyun, sadece eğlence değil; aynı zamanda değer, beceri ve etkileşimdir.”
Kültürlerarası Etkileşim ve Dil Gelişimi
Proje sürecinde farklı ülkelerden öğrenciler:
Birlikte oyunlar oynayarak farklı kültürleri tanıdı,
Yabancı dile karşı ilgi ve motivasyon geliştirdi,
Ortak değerler etrafında iletişim kurma becerisi kazandı.
Ayrıca internet, sadece tüketim değil; üretim ve paylaşım alanı olarak değerlendirildi.
Geleceğe Taşınan Kültürel Miras
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile uyumlu şekilde yürütülen proje, değerler eğitimi ve disiplinlerarası öğrenmeyi temel alarak geleneksel oyunları yaşatmakta ve yeni nesillere kültürel bir köprü sunmaktadır.
Çünkü biz inanıyoruz:
“Oyun evrensel bir dildir. Ve biz bu dili hep birlikte konuşuyoruz.”



